Zapomniałem hasła

Ubezpieczenie OC biura rachunkowego

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych czy też na doradztwie podatkowym wymaga zgodnie z dwoma rozporządzeniami Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2003 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe oraz Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2005 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów uprawnionych do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych posiadania odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przez biuro rachunkowe.

Prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych czy też na doradztwie podatkowym wymaga zgodnie z dwoma rozporządzeniami Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2003 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe oraz Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2005 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów uprawnionych do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych  posiadania odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przez biuro rachunkowe.
Minimalna kwota ubezpieczenia OC dla Biura Rachunkowego uzależniona jest od zakresu działalności jakie biuro wykonuje. Wysokość tę określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (opubl. w Dz. U. Nr 234, poz. 1576 z późn. zm.).
Jeżeli biuro rachunkowe świadczy usługi tylko i wyłącznie w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych suma gwarancyjna ubezpieczenia wynosi 10 tyś. Euro.
Jeżeli biuro wykonuje dodatkowo usługi doradztwa podatkowego (np. wypełnia deklaracje podatkowe), musi dodatkowo wykupić ubezpieczenie w wysokości 5 tyś. Euro. A więc łącznie wysokość sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC biura rachunkowego może wynieść 15 tyś. Euro. Wysokość sumy gwarancyjnej przelicza się wg kursu NBP ogłoszonego pierwszy raz w roku w którym ubezpieczenie zostało zawarte.
Umowa ubezpieczenia musi zostać zawarta minimum 1 dzień przed rozpoczęciem przez Biuro Rachunkowe swojej działalności gospodarczej. Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody wynikłe w wyniku prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Na rynku można spotkać różne oferty Towarzystw Ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych. Kwoty składek kształtują się od 900 ? 1400 zł, i taka wysokość jest najrozsądniejsza. Wybierając Towarzystwo należy uważnie się przyjrzeć ofercie, jak również poszukać Towarzystwa, które oferuje zniżki specjalnie dla tej branży przedsiębiorstw.

Łącznie wysokość sumy gwarancyjnej ubezpieczenia OC biura rachunkowego może wynieść 15 tyś. Euro. Wysokość sumy gwarancyjnej przelicza się wg kursu NBP ogłoszonego pierwszy raz w roku w którym ubezpieczenie zostało zawarte.

Na rynku można spotkać różne oferty Towarzystw Ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenie OC dla biur rachunkowych. Kwoty składek kształtują się od 900 - 1400 zł, i taka wysokość jest najrozsądniejsza.

Tagi
Oc biuro rachunkowe Oc biura rachunkowego Ubezpieczenie biura rachunkowego

Podobne strony

Ty też możesz skomentować ten artykuł. Podziel się z innymi swoją opinią. Bądź pierwszy !

• Captcha